4 tipp az egészséges hajért

Te is azok közé tartozol, akinek a haja miatt akár órák is elmennek a napjából? Ha igen, akkor jó eséllyel fontos számodra a hajad kinézete és egészsége. Azonban talán még ennek ellenére sem vagy tisztában néhány tudnivalóval, amellyel nem csak a hajadra szánt időt csökkenthetik le, de egészségesebbé is tehetik azt. Ismerj meg 4 tippet, amely segít abban, hogy egészségesebb legyen a hajad.

Ne kezdd túl korán a hajszárítást

A reggeli kapkodás miatt könnyű elkövetni azt a hibát, hogy a zuhany alól kilépve rögtön elkezded ezerrel szárítani és fésülni a hajad. A gond ezzel az, hogy a haj ilyenkor kevésbé elasztikus, így sokkal könnyebben töredezik. Ahányszor csak teheted, mindig hagyd egy kicsit magától száradni, így könnyebb lesz dolgozni vele.

Ne festesd be túl gyakran

Nem csak értékes órákat spórolhatsz, de a hajad egészségét is tovább őrizheted meg, ha nem fested be rögtön a hajad a lenövés első jelekor. Ideális esetben hat-nyolc hetente érdemes meglátogatnod emiatt a fodrászod. Első körben érdemes beszerezned egy zuhanyszűrőt, ha kemény vízzel mosod a hajad, mivel a nagy ásványi anyag tartalom gyorsabban koptatja a hajfestéket, így hamarabb kell majd meglátogatnod a fodrászt. Tudj meg többet a cutediyprojects.com weboldalán.

Ne használj túl sok terméket

Ha gyakran szenvedsz a hajaddal – például zsíros vagy túl puha – épp az lehet az egyik oka, hogy túl sok különféle terméket használsz. Amikor nem éred el a kívánt eredményt, ne kezdj el még több réteget rakni a hajadra a különféle ápolási termékekből, mert a nevük ellenére többet árthatnak, mint használnak. Próbáld ki, hogy adsz a samponodhoz némi fehér ecetet, ezen kívül pedig csak egyetlen másik terméket használj pluszban, például kondicionálót.

Ne mosd meg túl gyakran a hajad

Lehet, hogy hozzászoktál, de nem tesz jót a hajadnak, ha napi rendszerességgel megmosod. Ennek az lesz a következménye, hogy a haj védelméért felelős olajok eltűnnek majd a hajadból, és így sokkal sérülékenyebb lesz. Átlagosan legfeljebb heti három, maximum négy alkalommal érdemes megmosnod a hajad. Lehet, hogy először furcsa lesz, de a hajad szépen lassan alkalmazkodni fog az új rendszerhez.

 

Ultrahangos zsírbontás lényege

Ahogy évről-évre folyamatosan fejlődik a technológia, úgy válik lehetővé az, hogy a zsír ne csupán sebészi beavatkozás során, hanem különféle gépekkel is eltávolítható legyen. Manapság egyre többször hallani arról, hogy a jövő az ultrahangos zsírbontás, amelynek segítségével a test meghatározott pontjainál csökkenthető a nem kívánt zsír mennyisége, legyen szó a hasról, a combokról vagy egyéb testrészekről. Az ultrahangos zsírbontás egyik legnagyobb előnye, hogy nem kerül sor a sokak által rettegett metszésre, ráadásul egyszerűbb is. A folyamat általában egy órát vesz igénybe, és miután vége lett, a páciens azonnal visszamehet az otthonába vagy a munkahelyére. Azok, aki alávetették magukat ennek, nem tapasztaltak semmilyen fájdalmat, maximum némi bizsergést. Ez a fajta zsírbontási metódus rendkívül ígéretesnek tűnik, hiszen így még többen szabadulhatnak meg a felesleges zsírsejtektől.
Ugyan nagy kecsegtető az azonnali fogyás, fontos tudni az ultrahangos zsírbontásról, hogy ez közel sem egyezik meg a zsírleszívással. Ez elsősorban azoknak lesz hasznos, akik rendelkeznek “elszigetelt” részekkel, amelyeken nem segített a rendszeres edzés, valamint az egészséges táplálkozás. Az ultrahangos megoldással jelenleg nem távolítható el akkora mértékű zsírszöveg, mint a zsírleszívással, így olyanoknak érdemes igénybe vennie, akik szeretnék elkerülni a sebészeti beavatkozást, és valamelyest kisebb mértékű változást szeretnének elérni bizonyos testrészeiken. Általánosságban elmondható, hogy a látványos eredményhez három-négy kezelés szükséges.

A lowcarb étkezés térhódítása

Manapság egyre nagyobb népszerűségnek örvend a lowcarb diéta, amely arra az egyszerű okra vezethető vissza, hogy gyorsan lehet vele elérni látványos eredményeket. Még csak mozogni sem kell hozzá feltétlenül: a legtöbb esetben pusztán a szénhidrátmegvonás egy olyan új inger a szervezetnek, hogy néhány hét alatt sok-sok kilót ledobhatunk magunkról úgy, hogy odafigyelünk az étkezésre. Persze a legtöbben a súlyvesztés miatt vágnak bele, a lowcarb diéta arra is szuper, hogy egészséges étkezési szokásokat alakítsunk ki hosszú távon. Segítségével leszokhatunk a temérdek káros édességről, üdítőről és egyéb mesterséges élelmiszerről, és helyettük valódi tápanyagokban gazdag ételeket fogyaszthatunk. Ez természetesen magával hoz egy csomó olyan előnyt, amire első körben talán nem is gondolnánk. Ilyen például az, hogy az átlagnál sokkal kevésbé kell aggódunk a szív- és érrendszeri betegségek kialakulása miatt, arról nem is beszélve, hogy a magas vérnyomást és a koleszterin szintet is visszaállíthatjuk normálra. Ezek mind-mind olyan problémák, amely több millió ember életét nehezíti meg napi szinten. Ugye te nem szeretnél közéjük tartozni?

A legjobb az egészben, hogy a szénhidrát csökkentése egyáltalán nem nehéz feladat: mindössze annyit kell tenned, hogy az olyan magas fehérjetartalmú ételekre koncentrálsz, mint például a húsok, halfélék, tojás és tejtermékek. Ráadásul, ha rendszeren sportolsz, akkor simán belefér néhány lowcarb édesség is. A desszertek döntő hányadának manapság már létezik csökkentett szénhidráttartalmú verziója, amiket időnként nyugodtan lehet enni bűntudat nélkül. Amit sosem szabad elfelejteni, hogy szénhidrátra mindig szüksége lesz az embernek, ezért teljesen sosem szabad megvonnunk magunktól. Ha így teszünk, nem lesz elég energiánk a napi teendők ellátáshoz, normálisan edzeni pedig szintén nem tudunk majd. Éppen ezért mindig fontos ügyelnünk arra, hogy legalább különféle gyümölcsökből és zöldségekből bevigyük a szükséges szénhidrátmennyiséget.